Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

tisdag 28 februari 2012

MORE FROM OUR KITCHEN










I fredags lanserade GP sitt första nummer av sin nya bilaga "GP-Hemma", som jag bloggade om här. Vårt kök var med i ett utav reportagen. Jag är jättenöjd med artikeln och vill passa på att tacka gulligaste
Bodil Bergqvist och Frida Zetterström, som har fotat och skrivit. 

//Here is the article about our citchen, that i wrote about a while ago.//

34 kommentarer:

  1. Åh, for et fint kjøkken!
    Likte så godt flisene og den klokken er bare knall-fin :)
    Klem May Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superfint!! Älskar att ni målat rören svarta (det skulle jag ha tänkt på i förra lägenheten där det också fanns synliga rör!), och så mycket fin inredning, mycket som finns på önskelistan hos mig :) Och köksbordet!
      Och en så fin kille på diskbänken!
      Kram Ulrika
      (jag har problem med att kommentera, därav hamnar mitt inlägg lite fel..)

      Radera
  2. Åhhh, sååå fint du har det!
    Jeg elsker alle de fine detaljene
    og den herlige stemningen i bildene!
    L O VE it!

    SvaraRadera
  3. Vad fint! :) Mera hemma-hos från dig, tycker jag!! :)
    Kramar /Hanna

    SvaraRadera
  4. Heeelt underbart!! Gillar precis allt! :)

    SvaraRadera
  5. Fint och ljus kök du fått! Ser ut som om du bor i ett hus från tjugotalet, och antar att köket genomgått flera renoveringar sen dess. Kul att du behållit underskåpen! Och skafferiet? Och de utanpåliggande rören. Inspirerande! //Lisbeth

    SvaraRadera
  6. very beautiful black and white sceme!

    SvaraRadera
  7. Åh så fint ni har det!
    Jag skrev ett inlägg om bilderna på bloggen, hoppas att det var ok.
    Nu MÅSTE vi träffas för en fika snart tycker jag.
    Kram tanten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Tack snälla du!!! Klart vi måste ta en fika snart!!

      Krams Charlotte

      Radera
  8. Ni har det så fint!!!! Kul att få se.

    SvaraRadera
  9. VILKET fint kök!!! Vad glad man blir av så fina bilder, och över att ni bevarat det gamla. Heja er! :)

    SvaraRadera
  10. Aaa snyggt!!! älskar de bevarade skåpen och de svartmålade rören!
    Ligger på min nya sida nu:)
    hannasroom.com
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hanna! Tack för din kommentar och bilden på din nya super fina blogg!! Bra jobbat! Ska bli riktigt kul att följa!!!

      Kram Blackbird

      Radera
  11. Åh så kul att hitta hit!

    Helt underbart kök!!

    Skulle behöva komma i kontakt med dig men såg ingen mejladress. Skicka gärna ett mejl på levasvintage@gmail.com. ¨
    Har en förfrågan:)

    Ha en fin dag.
    Mvh Lena

    SvaraRadera
  12. Helt fantastiskt kök!!

    Har precis hittat hit men kommer igen!

    Önskar dig en fin dag.
    Mvh Madde

    SvaraRadera
  13. wow!
    for eit nydeleg kjøkken dykk har!
    til inspirasjon :)

    SvaraRadera
  14. Jag älskar den föreslagna miljön. Jag lämnar också ett förslag på Ljusdesign: www.delightfull.eu Martina

    SvaraRadera
  15. Hittade hit från "Tanten". Men köket, åh! Älskart!

    SvaraRadera
  16. Underbart kök! Jag undrar vart du har fått tag i den fina retro klockan? Tack för en inspirerande blogg! /Christine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!

      Klockan heter Karlsson och kommer ifrån magasin 11 i Göteborg. Det finns en mindre variant också. Kolla in deras webbshop om du inte bor i Göteborg!

      Kram Blackbird

      Radera
    2. Tack för ditt svar om klockan! Den är bara så fin!
      Kram C

      Radera
  17. otroligt snyggt kök!!!!

    SvaraRadera
  18. Jag såg dina bilder hos tant johanna och föll pladask!

    jag funderar på att fräscha upp vårt kök till sommaren och spikat är att vitlasera luckorna till det platsbyggda köket och kakla vita 15x15 plattor upp till tak. mörk fog har jag funderat på, men det var ju himla fint hos er. dessutom är jag sugen på grå-vit-rutigt golv också...

    SvaraRadera
  19. Blogglove till dig!! Super fin blogg du har!! http://icacarlsson.se/blogg-love/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad kul att du gillar min blogg!! Var ju såklart tvungen att kika in din också. Jag kommer absolut att titta in fler gånger hos dig! Superfint!

      Kram från Blackbird

      Radera
  20. Det är vi som ska tacka att vi fick och att du tog dig tid. Väldigt roligt och ni har det så otroligt fint Charlotte. Inte bara i köket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  21. Hej,

    Verkligen super fint kök! Jag undrar var den svarta lampan kommer ifrån?

    Tack på förhand!

    Mvh
    Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ursäkta sent svar!

      Lampan heter Örsjö PJ70 och jag har köpt den på Artilleret i Göteborg. Den finns säkert på andra ställen också!

      Kram Blackbird

      Radera
  22. så fint dere har det!
    her skulle jeg gjerne komme på fika :)

    fin søndagskveld til deg
    (hilsen fra en flyplass i NOrge)
    :)

    SvaraRadera
  23. Hej,
    Vilka fina golv! Har ni köpt färdigmålade? Vi ska nämligen lägga nya golv men inte hittat riktigt rätt, men det kanske är måla själv som gäller ? ; )
    //Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nina!

      Golven är orginal och vi har slipat och vitlutat dem. Därefter har jag vitsåpat hur många gånger som helst.

      Lycka till med golvet!

      kram Blackbird

      Radera
  24. Hej Charlotte!

    Hittade just din jatte fina blog genom Pinterest nar jag letade efter snygga kok! Jag bor i London och jag haller precis pa att gora om mitt badrum och kok in en gammal 50tals lagenhet och jag alskar hur ni kaklat ert kok.

    Jag visade bild 1 och 2 for min byggmastare och han (och jag) undrar hur ni gjorde den snygga kantent pa "kakelhyllan" utan att kanten pa de vita kakel plattorna blev graa nar ni fogade med morkt? Anvande ni kakel plattor med laserad kant eller slipade ni 45 graders vinkel pa plattorna? Jattenyfiken!

    Vore jatte tacksam for svar!

    Kram Stina

    PS Jag sag att du har manga foton av Pia Ulin, hon ar min syssling! Det var en rolig overraskning :)

    SvaraRadera