Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

lördag 14 januari 2012

A HOME IN BROOKLYN











Bilder från Remodelista via DesignOForm

Om jag hade en sådan där hoj, skulle jag också ta med den in.

If I had one of those bike, I had also brought it into my home.





9 kommentarer:

  1. Hej,

    Har precis funnit din inspirerande blogg, och har gått igenom alla dina inlägg under kvällen! Bloggens första inlägg visade bilder från ert fd hus. Jättefint! Extra glad blev jag när jag såg bilderna från badrummet...

    Vi håller själva på och renoverar ett gammalt hus och det är dags att ta tag i källaren. Jag skulle vilja ha ett rent och avskalat badrum med rumskänsla, skippa kaklet och ha putsade väggar, uppmurad dusch, och tvättkommod, inmurat badkar. Och så fick jag se bilder från ert gamla badrum. Ser ut att vara putsade väggar och en uppmurad lösning under handfatet!

    Tänker att det måste till någon speciallösning i duschen så att väggarna får ett korrekt fuktskydd? Hur är väggarna behandlade i huset?

    Hoppas på svar! Tack på förhand.

    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria! Vad kul att du hittat hit, till mig, min blogg!! Alltid lika kul med nya läsare!!!

      Oj vad jag gillade det där badrummet..och som vi höll på innan vi fick till det. Alla badrumsförsäljare vi stötte på sa att det var omöjligt att få till putsade väggar, som dessutom skulle leva upp till alla de krav som försäkringsbolagen ställer. En god vän till oss är kakelsättare och gjorde till sist badrummet, så som vi ville ha det. Dock på "egen risk" i fall något skulle hända. Det vill säga han stod inte för några garantier eftersom det egentligen inte fyller alla krav. Men vad kan hända? Vi gjorde precis allt det underarbete som man gör innan man sätter kakel, bara det att vi inte satte på något kakel. Det vill säga väggarna hade precis samma skydd, som ett kaklat badrum. Putsen andas dessutom väldigt bra, så den torkar snabbt. Det enda negativa är att putsen spricker när huset rör sig.

      Hoppas du fick svar på dina frågor!

      Lycka till!

      kram Blackbird

      Radera
    2. Åh, tack för ditt snabba svar!
      Det var verkligen superfint! Väggarna fick alltså ett tätskikt som vid kakling, och sedan putsade man utanpå detta? Vet du vad han använde för typ av puts? Det var inga problem att ni gjort så vid försäljningen? Gissar att det inte blir godkänt vid en husbesiktning.

      Ni hade fina plattor på golvet också! Är det kalksten eller något annat?

      Maria

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. Hej igen!

      Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var för puts. Tror inte att det skulle gå igenom vid ev husbesiktning, men det är ingen fara beträffande fuktskador. Det är bara försäkringsbolagen som ändrar sina normer hela tiden. När vi sålde vårt hus talade vi om detta för köparen, som valde att kakla över.
      På golvet ligger svensk kalksten.

      Mvh Charlotte

      Radera
  2. I just discovered your blog through itemsbydesignbird. A really nice discovery! Your blog is lovely.

    x E.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi! It´s always so fun to get new readers!

      Thank you!

      Have a nice day!

      Blackbird

      Radera
  3. Åh, tack för ditt snabba svar!
    Det var verkligen superfint! Väggarna fick alltså ett tätskikt som vid kakling, och sedan putsade man utanpå detta? Vet du vad han använde för typ av puts? Det var inga problem att ni gjort så vid försäljningen? Gissar att det inte blir godkänt vid en husbesiktning.

    Ni hade fina plattor på golvet också! Är det kalksten eller något annat?

    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen!

      Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var för puts. Tror inte att det skulle gå igenom vid ev husbesiktning, men det är ingen fara beträffande fuktskador. Det är bara försäkringsbolagen som ändrar sina normer hela tiden. När vi sålde vårt hus talade vi om detta för köparen, som valde att kakla över.
      På golvet ligger svensk kalksten.

      Mvh Charlotte

      Radera